Monday 16 July 2012

Nasi Lemak Kuning Rare

Next place aku nak share ngan uolls bagi yang tak pernah datang ke kedah n nak try makanan kat kedah, uolss boleh la datang ke Pantai Murni, Gurun. Tempat ni agak best untuk santai2 ngan membe2 or dating.

Malam tadi lepas balun Mee Udang Banjir, siang kami belasah pulak Nasi Lemak. Tgh duk pekena kopi tarik, aku nampak nasi lemak daun pisang. Perghh sedap ni sbb KL dah lama tak makan nasi daun pisang. 'Abg Nasi Lemak Bungkus Tu Satu'.

Aku amik Nasi Lemak Bilis. Buka2 jer Jeng! Jeng! Nasi Lemak Kuning. Aku dengan selamba dor jer panggil brother tu, Bang ni nasi lemak ke pulut. Tak perasan membe aku sebelah, dier cakap nasi lemak cnie mmg mcm ni. Pelik uolls. Tapi radak jer la, gua makan jer la.

Makan2 pergh sedap dorh. 5 thumbup uollss. Mmg original. Nasib baik dh kenyang makan tghari kalau tak mau 4/5 bungkus. Kalau nak santai2, n try nasi lemak kuning boleh datang ke Pantai Murni, Gurun. Masuk pekan Guar Chempedak, terus jer sampai jumpa Pantai Murni kat belah kiri berdekatn BSN n Pejabat Pos.

Gambar Nasi Lemak Kuning untuk buat air liur uollss terliur sedikit.



No comments:

Post a Comment